رفتن به فهرست

چگونه به پیست اسکی آبعلی برویم – تهران

برای رفتن به پیست اسکی آبعلی دو راه اصلی وجود دارد که هر دو راه به استان سرسبز مازندران ختم می‌شود و آن دو عبارت هستند از  «جاده فیروزکوه» و «جاده هراز» (امامزاده هاشم) که از شهر بومهن آغاز می‌شود و به قائمشهر و آمل می‌رسند. شهر آبعلی و پیست اسکی آن در ابتدای جاده هراز و در راه آمل واقع شده است.

چهارشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷, ۱۷:۳۷ بعد از ظهر grdsh.ir/530

برای رفتن به پیست اسکی آبعلی دو راه اصلی وجود دارد که هر دو راه به استان سرسبز مازندران ختم می‌شود و آن دو عبارت هستند از  «جاده فیروزکوه» و «جاده هراز» (امامزاده هاشم) که از شهر بومهن آغاز می‌شود و به قائمشهر و آمل می‌رسند. شهر آبعلی و پیست اسکی آن در ابتدای جاده هراز و در راه آمل واقع شده است.

حرکت به سمت پیست اسکی آبعلی

اگر از تهران تصمیم دارید که به این پیست اسکی بروید باید خود را به شرق تهران برسانید. برای رسیدن به پیست اسکی آبعلی می‌توانید از اتوبان‌های افسریه، همت، بابایی و یا خیابان دماوند وارد جاده آبعلی شوید. پس از طی حدود ۴۰ کیلومتر و گذشتن از جاجرود و شهر پردیس، به شهر بومهن خواهید رسید.

جاده را به سمت آمل ادامه دهید و وارد جاده هراز شوید. از اینجا تا پیست اسکی آبعلی حدود ۱۵ کیلومتری راه در انتظار شما است. پس از گذشتن از شهر رودهن شما به آبعلی خواهید رسید.

به طور کلی از تهران تا پیست اسکی آبعلی حدود ۵۵ کیلومتر مسافتی است که باید طی کنید.

مسیر دسترسی تهران به پیست اسکی آبعلی

در صورتی که از آزادراه تهران – پردیس برای رسیدن به آبعلی استفاده کنید مسیر شما حدود 10 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

دوغ آبعلی

یکی از مشهورترین نوشیدنی‌های این منطقه دوغ آبعلی است، دوغی که سنبل نوشیدنی سالم ایرانی‌ها است و در هر مغازه‌ای که وارد شوید شیشه‌های دوغ گازدار آبعلی به چشمانتان خواهد خورد.

دوغ آبعلی

منشا این دوغ همان شهر آبعلی است و اگر به آبعلی بروید هنوز هم می‌توانید این نوشیدنی خوش طعم را نوش جان کنید.

پیست ورزش‌های زمستانی و اسکی

در نزدیکی شهر آبعلی کوهی دقیقا در جوار جاده هراز گسترده شده که دامنه همواری دارد. همین شاخصه کافی بود تا  برف‌های این دامنه دیرتر از مناطق دیگر آب شود و این موضوع محلی مناسبی برای ورزش های زمستانی به ویژه اسکی فراهم کند.

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی از اوایل دیماه تا اواخر اسفند ماه برای ورزش اسکی مناسب است. از سال ۱۳۳۲ بالابر‌های مخصوص در این پیست نصب شد و از این نظر قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران می‌باشد. هم اکنون نیز این پیست دارای تله کابین، تله سیژ و ۸ تله اسکی است.

در کنار پیست، پارکینگ بزرگی جهت پارک خودرو قرار گرفته است. هر چند در روزهای تعطیل ظرفیت آن خیلی زود تکمیل می‌شود و مجبور خواهید شد اتومبیل خود را کنار جاده پارک کنید. کلاس‌های آموزشی مختلف برای آموزش اسکی برای رده‌های مختلف سنی در این پیست وجود دارد. تجهیزات مبتدی و حرفه ای اسکی نیز به فروش میرسد و یا اجاره داده میشود.

پیست اسکی آبعلی

با تله کابین، تله سیژ و تله اسکی‌ها میتوانید تا ارتفاع ۲۵۰ متری را بالا بروید و انرژی پتانسیل خود را برای اسکی در دامنه‌های هموار این پیست ذخیره کنید.

در نزدیکی آبعلی آبشار آب مراد ،  سد لتیان و آبشار کمرد قرار گرفته است

داستان‌های مرتبط

اینستاگرام

صفحه گردش‌آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید و تصاویر و ویدیوهای خود را با هشتگ #گردشگر در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دنبال کنید +
داستان‌های دیگر

هنوز چند دقیقه‌ای وقت داری؟

داستان‌های دیگری در انتظار خواندن شما است، آنها را بخوانید و به اشتراک بگذارید

4 دقیقه۲۵ آذر ۱۳۹۹
کویر مرنجاب منطقه مرد رنج آب

کویر مرنجاب منطقه مرد رنج آب...

تاریخچه منطقه  جاده آران و بيدگل به مرنجاب و دستكن يكي از راههاي ارتباطي بوده كه اصفهان را به شهرهاي كاشان، يزد، مشهد و تهران متصل مي ساخته است. در زمان صفويه مسير اصفهان(پايتخت) و...


< 1 دقیقه۱۲ مرداد ۱۳۹۸
شهر توریستی ماسوله

شهر توریستی ماسوله...

شهر توریستی ماسوله به دلیل معماری خاصی که دارد در بین آثار توریستی جهان ثبت شده است، با این اوصاف کمتر علاقه‌مندی را می‌توان یافت که نام این شهر پلکانی گیلان به گوشش نخورده باشد. م...


4 دقیقه۲ بهمن ۱۳۹۷
ارفع ده و چشمه پراو در منطقه سوادکوه مازندران

ارفع ده و چشمه پراو در منطقه س...

ارفع ده یکی از روستاهای ییلاقی شمال محسوب می‌شود که به خاطر شرایط خاص دسترسی به نقطه‌ای بکر و دست نخورده باقی مانده است.در حدود منطقه سواد کوه می‌توان به روستای ارفع ده رسید. ر...


دیدگاهتان را بنویسید